Kisah Terkini Terhangat

Thursday 31 May 2012

teringat masa zaman 2 jamming di pekan

assalamualaikum ...
 terkenang masa zaman aku blajar kat giatmara dulu ,aku slalu joint ngan sepupu aku budak skinhead, kalo korang nak tau skinhead nei bnyak cabangan nyer .. ,tapi yg aku tau ader 3 tradition ,sharp (skinhead yang anti ngan perkauman) dan malaypower(kuat ngan sentimen perkauman)

   Kalo korang nak tau sepupu aku nei kire otai gak la ,dia punyer knowledge ttng skinead nei agak bagus lah ,siap ader zine (majalah ttg perkmbangan budak budak skinhead),aku ngan sepupu aku pernah mnulis lagu yg bertajuk 'royaltown bootboys'(smpat jugakla aku jadi composer yng tak bertauliah hehehe) jadi masa tue band band skin yg top ialah a.c.a.b ,the suspect,root n boots,the official,gerhana ska cinta,corumm 89 menjadi siulan (siulan ke) bdak bdak skinhead masa tue ..


  Tiap tiap hari sabtu budak budak nei akan berpakaian ala ala skinhead pastu dok di stdio jamming ,paling aku bangga lagu ciptaan aku ngan spupu aku dimainkan wat kali pertama nyer di dalam stdio jamming ,biler budak budak dengar lagu tue dowang x sngka lagu yg aku ngan spupu aku cipta boleh kena ngan masuk ngan kepala dowang..

 Pernah gak masa tue aku ngan member 2 spupu aku nak tubuhkan band,tapi x kesampaian sebab masing masing ader comitment dan keje,tapi korang jangan salah sangka,budak budak skinhead nei ader yg berjaya dlam pelajaran walaupun dowang sering pergi gig,tidak semuanya yang rosak sperti yg disangka,ader yang pandai menjaga batas batas agama ...

   Skarang nei walaupn sudah lama yang dah cuci tangan ,tapi semangat tue ader utk kembali macam dulu dulu,...  

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...