Kisah Terkini Terhangat

Thursday 31 May 2012

sejarah aku belajar main guitar....

assalamualaikum ..
.
   Teringat masa mula mula aku main gitar ,selepas aku tgk ader satu brader tmpat aku tue main gitar ,kiteorang panggil brader tue nama dia bob(aku lupa dah nama betul dia)dia main lagu hotel california dari kumpulan eagle .. (original chord ok)..

   Dari situ mula timbul minat aku utk belajar bermaik gitar lepas aku tgk tangan brader bob  tue gempak le jugak,sebenarnyer kalo korang nak tau arwah atuk aku seorang musician gak ,pakcik aku pn ahli musician ,jadi darah yg mengalir dalam badan aku nei pun leh jugak la dianggap sebagai musician jugak  hahahahah...

   Maklum la nak belajar sekolah muzik tak mampu,tue pasal aku belajar main gitar sendiri ,mula mula aku belajar lagu zombie  sbab senang jer 3 chord je dari mula sampai abiz hahahaha,pastue aku pn joint la brader tue biler dia main guitar jer aku perhatikan gerak geri jari dia yang lemah gemalai dan pntas ,pastue baru aku try skit skit sampai naik ketuat jugakla aku pnyer jari jemari ,biler aku balik umah je mesti nenek aku bising,mana tak nyer lepak ngan member 2 main gitar sampai pagi ,hehehehhe..masa tue dah pro skit la main lagu lagu 2 zaman rock 2 kapak yang menjadi siulan aku ngan budak budak  masa tue ..

   Kalo gei camping lagi best, biler ader aktviti  berkumpulan jer  mesti ngan member member aku main  gitar  nak tunjuk skill la katekan ..hehehehhheh.. ,walaupn suara tak sesedap mana (x leh wat recording ) tapi best la juga.

   Tapi kalo skang nei kalo korang nak aku main gitar balik aku rasa susah dah la .. sbab nyer dah lama tak main ,asyik dok ngadap ikan je ,kalo x ngadap ikan ngadap ayam ,kadang kadang gian gak biler tgok budak budak skang nei main gitar walaupn tk sehebat mana tapi blehla skit skit,   

     

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...