Kisah Terkini Terhangat

Sunday 27 May 2012

jualan murah murah

assalamualaikum .....


Baru semalam menghupdate tntang sejarah kenegerian dan tempat keje(mesti korang boring pnyer ) haaa nei nak habaq mai,ari nei ader jualan murah murah kat tesco tau..,mana tak nyer barang barang mcm beg sekolah sampai beg troly(yang akademi fantasia dok pakai tue) set penjagaan lelaki dan wanita dijual murah murah,AL- Kisah nyer nak  dijadikan citer  jualan murah 2 dh start lama dah aku dpt tau pada hari sabtu tue pn secara kebetulan , masa  tngah menyusun bakul hijau aku nampak segelintir staff dok ngah scan label kuning ,jadi aku pn gei la tanyer manager  naper dia scan barang tue murah ,jadi dia pn bgitau barang overstock (banyak giler ) dan dia nak bgi barang tue abiz ), 

Jadi kebetulan  ari Ahad  jadual petang, macam biasela dulu  aku topupkan mana barang yg x der   dan tolong timbang 2 barang customer sbab aku tgk kat timbang sayur tue dah beratur panjang selepas aku menghabiskan rutin,aku pn tidak ketinggalan la memilih barng barang yag aku nak , banyak gak aku memborong heheheheheheheh!!!! barang murah murah kan saper taknak smpat jugalah aku amik ,dan aku smpan dalam bilik ,dengan tetiba manager aku panggil sbab ada briefing,tgah dok khusyuk dengar manager aku bgi next step sebab ari isnin ngan selasa ader visit,jadi sgm pn dtg mendengar ape next step,tetiba phone sgm aku berderingg,aku ingatkan bozz besar call dia ,rupa rupa nyer dari orng rumah dia,orang rumah dia complaint staff o.k.u aku tak nak potong ikan yang dia beli,apa lagi trus dia tanyer aku pasal aper dia tak nak potong ikan yg orng rumah dia beli,(mgkin tersalah komunikasi mklumlah tak boleh bercakap dan mempunyai masalah pendengaran yg serius),aku pn aper lagi amik apron plastik terus potong ikan tersebut,(macam hero sekejap )jadi selepas aku memotong ikan phne aku brbnyi ,ianya dari tunang aku ... 


    tunang:salam ,yg kata beg troly offr tue sampai bile?
           ada kawan nak pi beli
           Tesco ngan econsave mana lagi murah erk??

    apiz:x tau lagi nanti b inform cmne,kat econsave berapa?                        
         (aku ingatkan dia tanyer pasal harga beg troly tue)

    tunang:Bukan beg tp brg dapur
         
    apiz  :brng dapur ,mmg murah ayam rm 4.99,sawi rm 1.99,bawang merah 0.99 sen
           
      

    tunang:owh,nak pi tescolah.Brg dapur byk habis dah .Now skang kat umah alang
           (kebetulan best pren tunang aku  buat makan makan kat
           umah dia kat sungai buloh)

    apiz  :Mai la tesco kepng
           (sbab aku p.k dri sgai buloh nak ke kepong tak le jauh sangat pon,
            jimatla minyak kete dia )

    tunang:hurm,tgh fikir lg tak tau nak pi tesco mana,dari sg buloh tak reti
           nak pusing nak pi tesco kepong tue
      
    apiz  :Dari sg buloh la dkat
                tunang:Yer ke ,org igt nk pi tesco ampg,tgk le cmne nti

    apiz: Yela jauh kot ....

Tengah dok melepak 2 dalam bilik inventori aku pn message la tunang aku dimana dia berada ,dia pn membalas balik dia berada di tesco ,aku pn apa lagi terus msg tesco mana ? dia menjawab dia ader kat tesco kepong ,aku pn gei la keluar dari bilik inventori ,dan bertemu dengan dia,aku pn tanyer la nak sabun dettol tak ,ngah dok amik sabun cepat jerk dia dah sampai kt casher ,aku pn apa lagi suruh la dia patah balik (jangan marah haaa ),  jadi spaya tunang aku x  bengang ngan aku , aku pn tmankan la dia sampai kat casher,aku pn check la barang aper yg dia beli ,pastu dia tanyer aku bnda tray hitam tue daging aper ,aku jawab la daging kerbau ,aku check lagei  barang yg dia beli tue tarikh last expired dia biler risau gak aku ,sbab dia amik barang tue x check exp biler ,aku terpndang pada pergelangan tangan dia ada jam tangan yg dia kate hilang (aku baru ingat nak belikan dia jam yang baru)aku pn tanyer  kat mana dia jmpa jam tue ,dia menjawab kat umah ,pstu aku tanyer lagi  dah makan ke belum? (dalam hati aku berkata kata apalah dah tau dia dah makan wat per tanyer lagi )bkn aper aku nak ngajak dia tmankan aku makan kat kedai kuning,dia pn tnyer aku leh plak tmankan dia sampai kat casher,


akhirnyer  aku pn terus beredar dari situ meletakkan balik brang yg dia x jadi amik tue  dan terus gerak makan kat kedai kuning ,sbab dah lapor giler kot ,nasib bek tak jadi giler je hahahahahah....ok la sebelum aku merepek panjag lebar lagei , lebih baek aku nak undurkan diri dahulu.. coz lapor lagi nak bekpes kt kodai cik ani ....


assalamualaikum ....
  
  
            
     


1 comment:

Yana Yassin said...

Untung ler orang ada tunang. #blushing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...