Kisah Terkini Terhangat

Monday 28 May 2012

ada hikmah menggunakan escalator

   Assalamualaikum...
      Semalam selepas aku bershopping 2 di tesco (maklumla semalamkan ada jualan lelong  )pada mula nyer aku ingin menggunakan lift di tingkat G utk memudahkan terus ker parking lg 2 ,namun bengang giler aku lift tersebut rosak ... 




 Lalu aku pn turun menggunakan escalator dengan perasaan bengang giler,bukan sikit barang yg hendak dibawa nasb baik mmber aku rmbat troly kat depan , mana tak x nyer member aku jer borong racket badminton banyak kot,(aku ingat dia nak buka pusat latihan badminton la agaknye),jadi sedang  jalan jalan sambil menolak troli aku  ternampak sebuah shop lot yang baru dibuka diberi nama BEKAM Al hijamah (promoted skit).





 Kaedah berbekam ini sudah digunakan sejak dari dahulu lagi,dan ia merupakan salah satu dari sunnah Rasulullah S.A.W,hasil maklumat yg aku dapat dari kosmo,definasi berbekam merupakan proses mengeluarkan darah kotor dari badan atau dipanggil detoksifikasi dari bahasa yg mudah difahami pengeluaran sisa toksik dari tubuh badan korang  melalui kulit,diantara hikmah berbekam dapat merawat penyakit   migrain,sakit kepala darah tinggi ,gout ,kencing manis ,alergi,sakit sendi sendi badan dan sakit saraf,tidak mengira bangsa ,jantina ,umur,semuanye boleh berbekam,jadi sebelum berbekam  urutan badan akan dilakukan oleh orng yg profesional(bukan urut batin yerr) selepas diurut barulah  ditoreh sedikit kulit tue(macam kena gigit semut api je)heheheheheh  seleps tue barula ia menggunakan alat utk sedut darah kotor itu keluar , 
        





,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...